داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

نیمار، شاید جایی دیگر

  • کد خبر: ۱۴۳۹۲۴
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
نیمار، شاید جایی دیگر
پاری‌سن ژرمن دیگر فوق‌ستاره برزیلی را نمی‌خواهد

به گزارش شهرآرانیوز؛ نام نیمار جونیور، فوق‌ستاره برزیلی دنیای فوتبال، همواره با حاشیه گره خورده است و حالا برخی رسانه‌ها از تصمیم قطعی سران پاریس برای فروش نیمار خبر داده‌اند. تابستان گذشته و چندماه مانده به جام‌جهانی، اخبار مختلفی درباره فروش نیمار به گوش می‌رسید، اما با تکذیب این فوق‌ستاره برزیلی روبه‌رو شد. حالا برخی رسانه‌های اروپا و به‌طور مشخص روزنامه اسپورت چاپ کاتالونیا از تصمیم جدی سران پاری‌سن‌ژرمن برای فروش نیمار در تابستان پیش رو خبر داده‌اند.

یک ضلع از مثلث اضافی است

سران قطری پاریس از همین حالا در فکر تابستان پیش رو هستند. روزنامه اسپورت با تأکید بر این موضوع اضافه کرده است: اکنون مسئولان این تیم فرانسوی معتقدند زمان مناسب برای فروش نیمار فرارسیده است و کیلیان امباپه و لیونل مسی می‌توانند به‌تن‌هایی هدایت‌کننده اصلی تیم در بخش هجومی باشند؛ هرچند برخی اختلاف‌نظر‌ها در این مثلث فوق‌نجومی هم نمی‌تواند در چنین تصمیمی بی‌تأثیر باشد. از سوی دیگر و به گفته برخی رسانه‌ها، نیمار سی‌ساله در برنامه‌های آینده گالتیه جایگاهی ندارد و به همین دلیل الخلیفی به‌دنبال بهترین زمان برای فروش این برزیلی گران‌قیمت است.

فروش به نصف قیمت

نیمار با رقم‌زدن گران‌ترین انتقال تاریخ با رقم ۲۲۲ میلیون یورو در سال ۲۰۱۷ از بارسلونا جدا شد و به جمع پاریسی‌ها پیوست. پارسال سران پاریس قصد داشتند او را به مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو بفروشند، اما نبود مشتری دست‌به‌نقد این موضوع را به تعویق انداخت و حالا به گفته اسپورت مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو هم از نظر شیوخ قطری برای فروش نیمار کافی خواهد بود.

این موضوع درحالی بار دیگر مطرح شده است که نیمار حدود یک‌سال پیش قراردادش را تا سال ۲۰۲۵ با تیمش تمدید کرد و در واکنش به اخبار مربوط به جدایی‌اش از پاریس به رسانه‌ها گفت: من تا سه فصل دیگر با پاریس قرارداد دارم و با وجود همه سوت‌ها و هوشدن‌ها اینجا می‌مانم. نیمار از سال ۲۰۱۷ تا امروز در ۱۶۵ بازی برای پاریسی‌ها ۱۱۵ بار موفق به گل‌زنی شده است؛ آماری که ضعیف نیست، اما شاید سطح توقعات فرانسوی‌ها از نیمار را برآورده نکرده است.

مصدومیت‌های شوم

مصدومیت‌های پرتعداد این بازیکن در فصل‌های گذشته به یکی از ویژگی‌های اصلی دوران حضور او در ورزشگاه پارک‌دوپرنس تبدیل شده و انتقاد‌های بسیاری را به همراه داشته است.

تابستان گذشته جنجال بسیاری بر سر شایعه درخواست کیلیان امباپه از مدیران این باشگاه برای فروش نیمار ایجاد شد و حتی رابطه بین این دو بازیکن را به شکل درخورتوجهی سرد کرد، تا حدی که این موضوع به‌روشنی در تمرینات و زمین بازی دیده شد. مدیران پی‌اس‌جی این موضوع را تکذیب کردند و مهاجم برزیلی نیز به حضورش در این تیم ادامه داد، اما بحث فروش او به‌صورت کامل منتفی نشده است. همین حالا هم مچ پای نیمار که در بازی برابر صربستان در جام‌جهانی آسیب دیده بود، هنوز به‌طور کامل بهبود پیدا نکرده است.

پیروزی تیم‌ملی برزیل در اولین دیدارش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ برابر صربستان با مصدومیت نگران‌کننده نیمار در جریان این بازی تلخ شد و گویا مصدومیت او هنوز به‌طور کامل بهبود پیدا نکرده است؛ موضوعی که باعث شد این بازیکن برزیلی از ترکیب تیمش در بازی دیشب آن‌ها در جام‌حذفی خط بخورد. نیمار در فصل‌های گذشته هم بار‌ها به‌دلیل مصدومیت بازی‌های حساس تیمش را از دست داده و به نظر همین موضوع کاسه صبر مدیران پاریس را لبریز کرده است.

بسیاری از باشگاه‌های لیگ‌برتری ازجمله نیوکسل، چلسی و منچسترسیتی به این بازیکن علاقه دارند و ممکن است پیشنهادی را برای جذب او ارائه کنند. حالا نیمار باید منتظر بماند و ببیند که آیا در بازه نقل‌وانتقالات زمستانی یا پایان فصل، سرانجام دوران حضور او در پاریس به پایان خواهد رسید یا می‌تواند همچنان به ماجراجویی در کنار مسی و امباپه ادامه دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->